Thursday 23 November 2017

Definiowanie system handlu wielostronnego


Wielostronna platforma transakcyjna - MTF Czym jest wielostronna platforma transakcyjna - MTF Wielostronna platforma obrotu (MTF) to system transakcyjny, który ułatwia wymianę instrumentów finansowych między wieloma stronami. Wielostronne ułatwienia w handlu pozwalają uprawnionym uczestnikom kontraktów gromadzić i przenosić różne papiery wartościowe, w szczególności instrumenty, które mogą nie mieć oficjalnego rynku. Urządzenia te są często systemami elektronicznymi kontrolowanymi przez zatwierdzonych operatorów rynku lub większe banki inwestycyjne. Handlowcy zazwyczaj przesyłają zamówienia drogą elektroniczną, gdzie do parowania kupujących ze sprzedawcami używany jest pasujący mechanizm oprogramowania. ZWALCZANIE Wielostronna platforma transakcyjna - MTF Wielostronne platformy obrotu oferują inwestorom detalicznym i firmom inwestycyjnym alternatywne miejsce handlu na oficjalnych giełdach. Dodatkowo, MTF-y mają mniejsze ograniczenia dotyczące dopuszczania instrumentów finansowych do obrotu, umożliwiając uczestnikom wymianę bardziej egzotycznych aktywów. ORGANIZACJA HANDLOWA HANDLOWA ZROZUMIENIE WTO: PODSTAWY Zasady systemu transakcyjnego Porozumienia WTO są długie i skomplikowane, ponieważ są tekstami prawnymi obejmującymi szeroki zakres działań. Dotyczą one: rolnictwa, tekstyliów i odzieży, bankowości, telekomunikacji, zakupów rządowych, norm przemysłowych i bezpieczeństwa produktów, przepisów sanitarnych żywności, własności intelektualnej i wielu innych. Ale w tych dokumentach obowiązuje pewna liczba prostych, podstawowych zasad. Zasady te są podstawą wielostronnego systemu handlu. Przyjrzyj się bliżej następującym zasadom: Kliknij, aby otworzyć element. Drzewo do nawigacji w witrynie otworzy się tutaj, jeśli włączysz obsługę JavaScript w przeglądarce. 1. Najbardziej uprzywilejowany (MFN): równe traktowanie innych osób Zgodnie z porozumieniami WTO kraje nie mogą normalnie dyskryminować swoich partnerów handlowych. Udziel komuś specjalnej przysługi (takiej jak niższa stawka celna za jeden z ich produktów) i musisz zrobić to samo dla wszystkich innych członków WTO. Zasada ta jest znana jako leczenie największego uprzywilejowania (MFN) (patrz tab.). Jest to tak ważne, że jest to pierwszy artykuł Układu ogólnego w sprawie taryf celnych i handlu (GATT). który reguluje handel towarami. MFN jest również priorytetem w Układzie ogólnym w sprawie handlu usługami (GATS) (art. 2) i Porozumieniu w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej (TRIPS) (art. 4), chociaż w każdej umowie zasada jest traktowana nieco inaczej . Te trzy porozumienia łącznie obejmują wszystkie trzy główne obszary handlu obsługiwane przez WTO. Niektóre wyjątki są dozwolone. Na przykład kraje mogą zawrzeć umowę o wolnym handlu, która dotyczy tylko towarów będących przedmiotem obrotu w ramach grupy, dyskryminujących towary z zewnątrz. Mogą też zapewnić krajom rozwijającym się specjalny dostęp do ich rynków. Lub kraj może podnosić bariery przeciwko produktom, które są uważane za niesprawiedliwie sprzedawane z określonych krajów. W usługach, w ograniczonych okolicznościach, kraje mogą dyskryminować. Jednak porozumienia dopuszczają te wyjątki wyłącznie na ściśle określonych warunkach. Ogólnie rzecz biorąc, MFN oznacza, że ​​za każdym razem, gdy kraj obniża barierę handlową lub otwiera rynek, musi to zrobić dla tych samych towarów lub usług od wszystkich swoich partnerów handlowych, zarówno bogatych, jak i biednych, słabych lub silnych. 2. Traktowanie narodowe: Traktowanie cudzoziemców i mieszkańców w równym stopniu Towary importowane i produkowane lokalnie powinny być traktowane jednakowo, przynajmniej po wejściu zagranicznych towarów na rynek. To samo powinno dotyczyć usług zagranicznych i krajowych oraz zagranicznych i lokalnych znaków towarowych, praw autorskich i patentów. Ta zasada traktowania narodowego (dająca innym takie samo traktowanie jak własnych obywateli) znajduje się również we wszystkich trzech głównych umowach WTO (art. 3 GATT, art. 17 GATS i art. 3 TRIPS), chociaż po raz kolejny zasada jest rozpatrywana nieco inaczej w każdym z nich. Traktowanie narodowe ma zastosowanie tylko wtedy, gdy produkt, usługa lub element własności intelektualnej wszedł na rynek. Dlatego pobieranie opłat celnych od importu nie stanowi naruszenia traktowania narodowego, nawet jeśli produkty wytwarzane lokalnie nie są obciążone równoważnym podatkiem. Swobodny handel: stopniowo, poprzez negocjacje na początek Obniżanie barier handlowych jest jednym z najbardziej oczywistych sposobów zachęcania do handlu. Bariery, o których mowa, obejmują opłaty celne (lub taryfy) oraz środki, takie jak zakazy lub kwoty przywozowe, które ograniczają ilości selektywnie. Od czasu do czasu omawiano również inne kwestie, takie jak biurokracja i polityka kursowa. Od czasu utworzenia GATT w latach 1947-48 odbyło się osiem rund negocjacji handlowych. Trwa dziewiąta runda w ramach Agendy rozwoju z Doha. Początkowo koncentrowały się one na obniżaniu ceł (ceł) na towary importowane. W wyniku negocjacji w połowie lat 90. ubiegłego wieku stawki celne na towary przemysłowe spadały systematycznie poniżej 4. Jednak w latach osiemdziesiątych rozszerzono negocjacje o bariery pozataryfowe na towary i nowe obszary takie jak usługi i własność intelektualna. Otwarcie rynków może być korzystne, ale wymaga również dostosowania. Porozumienia WTO umożliwiają krajom stopniowe wprowadzanie zmian poprzez stopniową liberalizację. Kraje rozwijające się zazwyczaj mają więcej czasu na wypełnianie swoich zobowiązań. Przewidywalność: przez wiązanie i przejrzystość z powrotem na górę Czasami obiecujące, że nie podniosą bariery handlowej, mogą być tak samo ważne jak obniżenie, ponieważ obietnica zapewnia przedsiębiorstwom lepszy wgląd w ich przyszłe możliwości. Ze stabilnością i przewidywalnością zachęca się do inwestycji, tworzy się miejsca pracy, a konsumenci mogą w pełni czerpać korzyści z wyboru konkurencji i niższych cen. Wielostronny system handlu jest próbą, aby rządy uczyniły środowisko biznesowe stabilnym i przewidywalnym. Runda Urugwajska Zwiększone wiązania Procenty taryf związanych przed i po rozmowach w latach 1986-94 (są to linie taryfowe, więc procenty nie są ważone zgodnie z wielkością handlu lub wartością) W WTO, kiedy kraje zgadzają się na otwarcie swoich rynków dla towarów lub usług , wiążą swoje zobowiązania. W przypadku towarów powiązania te stanowią pułapy stawek celnych. Czasami kraje importują podatki po stawkach niższych niż obowiązujące stawki. Często dzieje się tak w krajach rozwijających się. W krajach rozwiniętych stawki faktycznie naliczane i stawki obowiązujące są z reguły takie same. Kraj może zmienić powiązania, ale tylko po negocjacjach z partnerami handlowymi, co może oznaczać zrekompensowanie im strat w handlu. Jednym z osiągnięć wielostronnych rozmów handlowych w ramach Rundy Urugwajskiej było zwiększenie ilości transakcji wiążących się z zobowiązaniami (zob. Tabela). W rolnictwie 100 produktów ma obecnie powiązane taryfy. Rezultat tego wszystkiego: znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa rynkowego dla handlowców i inwestorów. System stara się również poprawić przewidywalność i stabilność w inny sposób. Jednym ze sposobów jest zniechęcanie do stosowania kwot i innych środków stosowanych do ustalania limitów ilości importu administrowanie kontyngentami może prowadzić do większej biurokracji i oskarżeń o nieuczciwą grę. Innym jest uczynienie przepisów dotyczących handlu w krajach tak przejrzystymi i publicznymi (przejrzystymi), jak to tylko możliwe. Wiele porozumień WTO wymaga, aby rządy ujawniały swoje polityki i praktyki publicznie w kraju lub powiadamiając WTO. Regularny nadzór nad krajową polityką handlową za pośrednictwem mechanizmu przeglądu polityki handlowej stanowi kolejny sposób na zwiększenie przejrzystości zarówno na szczeblu krajowym, jak i wielostronnym. WTO jest czasami określane jako instytucja wolnego handlu, ale nie jest to całkowicie dokładne. System dopuszcza taryfy i, w ograniczonych okolicznościach, inne formy ochrony. Dokładniej, jest to system zasad poświęcony otwartej, uczciwej i niezakłóconej konkurencji. Zasady dotyczące niedyskryminacji MFN i traktowania narodowego mają na celu zapewnienie sprawiedliwych warunków handlu. Podobnie są z dumpingiem (eksport poniżej kosztów, aby zdobyć udział w rynku) i subsydiami. Kwestie są złożone, a przepisy próbują ustalić, co jest uczciwe lub niesprawiedliwe, oraz jak rządy mogą zareagować, w szczególności pobierając dodatkowe cła przywozowe, obliczone w celu zrekompensowania szkód spowodowanych przez nieuczciwy handel. Wiele innych porozumień WTO ma na celu wspieranie uczciwej konkurencji: na przykład w rolnictwie, własności intelektualnej, usługach. Porozumienie w sprawie zamówień rządowych (porozumienie wielostronne, ponieważ podpisało je tylko kilku członków WTO) rozszerza zasady konkurencji na zakupy dokonywane przez tysiące podmiotów rządowych w wielu krajach. I tak dalej. Zachęcanie do reform rozwojowych i gospodarczych powrót do góry System WTO przyczynia się do rozwoju. Z drugiej strony kraje rozwijające się potrzebują elastyczności w czasie, w jakim podejmują się wdrożenia umów systemowych. Porozumienia te dziedziczą wcześniejsze postanowienia GATT, które umożliwiają specjalną pomoc i koncesje handlowe dla krajów rozwijających się. Ponad trzy czwarte członków WTO to kraje rozwijające się i kraje przechodzące na gospodarkę rynkową. W ciągu siedmiu i pół roku Rundy Urugwajskiej ponad 60 z tych krajów wprowadziło autonomiczne programy liberalizacji handlu. Jednocześnie kraje rozwijające się i kraje przechodzące transformację były znacznie bardziej aktywne i miały wpływ na negocjacje Rundy Urugwajskiej niż w jakiejkolwiek poprzedniej rundzie, a są jeszcze bardziej aktualne w obecnym programie rozwoju z Doha. Pod koniec Rundy Urugwajskiej kraje rozwijające się były gotowe przyjąć większość obowiązków wymaganych od krajów rozwiniętych. Jednak umowy dały im okresy przejściowe, aby dostosować się do bardziej nieznanych i, być może, trudnych postanowień WTO, w szczególności dla najbiedniejszych, krajów najsłabiej rozwiniętych. Decyzja ministerialna przyjęta na zakończenie rundy mówi, że kraje zamożniejsze powinny przyspieszyć realizację zobowiązań w zakresie dostępu do rynku w odniesieniu do towarów wywożonych przez kraje najsłabiej rozwinięte i dążyć do zwiększenia pomocy technicznej dla nich. Ostatnio kraje rozwinięte zaczęły dopuszczać bezcłowy i bezkontyngentowy przywóz prawie wszystkich produktów z krajów najsłabiej rozwiniętych. Na tym wszystkim WTO i jej członkowie nadal przechodzą proces uczenia się. Obecny program rozwoju z Doha uwzględnia obawy krajów rozwijających się przed trudnościami, jakie napotykają podczas wdrażania porozumień Rundy Urugwajskiej. System handlu powinien być. bez dyskryminacji, kraj nie powinien dyskryminować swoich partnerów handlowych (przyznając im równe prawa do najwyższego uprzywilejowania lub status MFN) i nie powinien dyskryminować swoich produktów i usług krajowych ani zagranicznych (zapewniających im traktowanie narodowe) swobodniejszych barier negocjacji przewidywalne firmy zagraniczne, inwestorzy i rządy powinni mieć pewność, że bariery handlowe (w tym taryfy i bariery pozataryfowe) nie powinny być podnoszone arbitralnie, stawki taryfowe i zobowiązania do otwarcia rynku są w WTO bardziej ograniczone, co zniechęca do nieuczciwych praktyk, takich jak subsydia wywozowe i zrzucanie produktów poniżej kosztów w celu uzyskania większego udziału w rynku dla mniej rozwiniętych krajów, co da im więcej czasu na dostosowanie, większą elastyczność i specjalne przywileje. Brzmi to jak sprzeczność. Sugeruje to specjalne traktowanie, ale w WTO oznacza to faktycznie niedyskryminację, traktując praktycznie wszystkich jednakowo. Oto co się dzieje. Każdy członek traktuje wszystkich pozostałych członków równorzędnie jako najbardziej uprzywilejowanych partnerów handlowych. Jeśli kraj poprawia korzyści, jakie daje jednemu partnerowi handlowemu, musi zapewnić to samo najlepsze traktowanie wszystkim pozostałym członkom WTO, aby wszyscy pozostali najbardziej uprzywilejowani. Status najwyższego uprzywilejowania (MFN) nie zawsze oznaczał równe traktowanie. Pierwsze dwustronne traktaty MFP ustanawiają ekskluzywne kluby wśród najbardziej uprzywilejowanych partnerów handlowych. W ramach GATT, a obecnie WTO, klub MFN nie jest już wyłączny. Zasada MFN zapewnia, że ​​każdy kraj traktuje równo ponad 140 innych członków. Ale są pewne wyjątki. Korzyści z liberalizacji handlu Regionalne porozumienia handlowe Wprowadzenie do regionalnych umów handlowych Regionalne porozumienia handlowe (RTA) obejmują ponad połowę międzynarodowego handlu i działają równolegle z globalnymi wielostronnymi porozumieniami w ramach Światowej Organizacji Handlu (WTO). Z prac OECD w tej dziedzinie wyciągnięto dwie ogólne wnioski polityczne. Po pierwsze, rzeczywiste efekty umów RTA wzmacniają argumenty za wzmocnieniem wielostronnych ram, zwłaszcza gdy regionalizm prowadzi do efektu mozaiki między członkami i podmiotami niebędącymi członkami w danym regionie, a tym samym podnosi koszty transakcji dla przedsiębiorstw. Drugą lekcją jest to, że chociaż niektóre konsekwencje działalności RTA przyczyniają się do wzmocnienia ram wielostronnych, niektóre cechy podejść regionalnych mogą uzupełniać zasady wielostronne. Zakres takiej komplementarności wynika z wkładu, jaki regionalne inicjatywy mogą wnieść w wielostronną liberalizację i harmonijne tworzenie reguł, które wykraczają poza WTO. Łącznie te dwa elementy przyniosły wysoce skuteczne synergie między podejściami na poziomie regionalnym i wielostronnym. Dziedziny polityki w regionalnych agencjach negocjacyjnych Wieloobszarowy regionalizm W tych dokumentach zbadano związek między regionalnymi umowami handlowymi a wielostronnym systemem handlu w ramach Światowej Organizacji Handlu (WTO). Czy elementy zobowiązań regionalnych WTO-plus mogą być z pożytkiem multilateralizowane, jeśli tak, które i w jaki sposób Dokumenty te oceniają warunki, na jakich zobowiązania regionalne w różnych obszarach polityki mogą być w stanie służyć jako bloki popytowe dla przyszłej wielostronnej polityki. Rolnictwo W niniejszej pracy przeanalizowano kwestie związane z rolnictwem w regionalnych umowach handlowych i porównano je z WTO. Sprawozdania obejmują dostęp do rynku, subsydia, środki handlowe i wymogi dotyczące środków sanitarnych wzmacniacza sanitarnego (SPS) i technicznych barier handlowych (TBT). W badaniach oceniono również wpływ ekonomiczny zobowiązań rolnych w regionalnych umowach inwestycyjnych oraz ustalono skutki dla handlu. Bariery techniczne w handlu Badania te badają przepisy prawne dotyczące przepisów technicznych, norm i procedur oceny zgodności w regionalnych porozumieniach handlowych, oceniając ich stopień podobieństwa i zgodność z Porozumieniem WTO w sprawie barier technicznych w handlu, jak również między sobą. Analiza afrykańskich regionalnych umów transportowych opisuje konkretne kroki podjęte przez kraje w celu zmniejszenia barier technicznych w układach południe-południe. Ograniczenia eksportowe Ograniczeniom i obowiązkom wywozowym nie poświęcano tyle samo uwagi w wielostronnych umowach handlowych i negocjacjach, co zniesienie ceł importowych i ograniczeń ilościowych. Badanie to sugeruje, że istnieje wiele sposobów, dzięki którym dyscypliny WTO mogłyby czerpać korzyści z podejść stosowanych w niektórych regionalnych umowach handlowych w zakresie ograniczeń wywozowych. Ułatwienia w handlu i zasady dotyczące zamówień rządowych Potencjalna wielostronność zobowiązań dotyczących zamówień publicznych w regionalnych umowach handlowych (RTA) przedstawia wiele problemów i wyzwań. W niniejszym badaniu przeanalizowano zakres, w jakim RTA wykraczają poza zmienione w 2017 r. Porozumienie w sprawie zamówień rządowych (GPA) Światowej Organizacji Handlu. Ogólnie rzecz biorąc, badanie wykazało, że strony spoza GPA osiągnęły ogólny poziom zobowiązań GPA w zakresie dostępu do rynku w swoich regionalnych umowach kupieckich. W sprawozdaniach tych analizowane są zobowiązania dotyczące harmonogramów świadczenia usług w ramach wybranych umów regionalnych i porównywane z odpowiednimi zobowiązaniami wynikającymi z Układu ogólnego w sprawie handlu usługami (GATS). W pracy ocenia się, czy zobowiązania dotyczące usług, które państwa podjęły w tych RTA, wskazują na rodzaje koncesji, które kraje mogą chcieć poddać multilateralizacji w ramach GATS. Środowisko Dokumenty te podsumowują ostatnie zmiany w uwzględnianiu aspektów środowiskowych w regionalnych umowach handlowych. W jaki sposób przepisy dotyczące ochrony środowiska są uwzględniane w regionalnych umowach regional nych Jaki jest wpływ umów środowiskowych zawierających zobowiązania środowiskowe i jak mogą one przyczynić się do ekologicznego wzrostu? Sprawozdania te analizują negocjacje, wdrażanie i wpływ zobowiązań środowiskowych w regionalnych umowach RTA. Inwestycje i konkurencja Regionalne umowy handlowe coraz częściej obejmują kompleksowy zakres inwestycji i konkurencji. Badania te badają rodzaje wynegocjowanych przepisów dotyczących konkurencji, a także sposób inwestowania i interakcji z usługami. W toku prac stwierdzono również, że zapisy inwestycyjne włączone do RTA są pozytywnie powiązane z wymianą handlową i, w jeszcze większym stopniu, z przepływami inwestycyjnymi. Przejrzystość Niedawne umowy RTA można zaliczyć do wprowadzenia nowych instrumentów mających na celu promowanie większej przejrzystości i przewidywalności w międzynarodowej polityce handlowej. W ramach tych badań dokonano przeglądu pojawiających się praktyk w zakresie przejrzystości regulacyjnej w RTA i empirycznie zbadano ich determinanty i wpływ ekonomiczny. W analizie stwierdzono, że regionalne porozumienia handlowe z bardziej zaawansowanymi mechanizmami zwiększania przejrzystości wydają się silniej promować handel niż te, które mają mniejsze zobowiązania w zakresie przejrzystości. W przypadku pytań dotyczących prac OECD dotyczących regionalnych umów handlowych, proszę skontaktować się z Dyrekcją Handlu i Rolnictwa OECD.

No comments:

Post a Comment